ByOn är ett svenskt inredningsvarumärke som skapar trendprodukter där lekfullt och glädje är första fokuset. Det är ett fantasifyllt varumärke som alltid balanserar mellan fantasi och verklighet. Sortiment där produkter och färger sticker ut samtidigt som det matchar perfekt till ditt hem, då produkterna väcker en stark nyfikenhet. ByOn har ett tydligt mål som de har haft med sig hela resan och det är "att skapa inredningsdetaljer som får oss att le."...
Läs mer
Hur startade det?
ByOn grundades 1999 och ägdes av varumärkeshuset On interiör som även hade en hel del andra varumärken i sitt varumärkeshus. On interiör uttalade sig alltid bra om ByOn och såg en framtid i varumärket. Samt uttalade sig med att ByOn och deras produkter var "hjärtat av stommen i inredningshuset" ByOn nylanserade sitt varumärke för tydligare identitet. On interiör ville skapa en starkare profil med målet att ByOn skulle ta en större plats.
Fortsättningen?
Hösten 2019 blev Sagaform AB och On interiör AB ett, Sagaform köpte upp On interiör. ByOn ägs nu istället av Sagaform Ab. Sagaform Ab gick då ut med att lova att varumärket kommer att ha kvar tråden av förnyelse i känsla för sina produkter. Sagaform har hjälpt ByOn med fortsatt utveckling. Idag har ByOn startat samarbeten med olika företag och har på kort tid blivit väldigt stora. Det går fortfarande ut med samma mål och vill skapa ett varumärke som betyder någonting. Det fokuserar på ödmjukhet och karaktär då det skapar ett varumärke med åtanke att det ska vara i någons hem. "Det är speciellt att vara i någons hem, att få chansen att skapa personliga universum." ByOn presenterar ett nytt sortiment varje säsong som döps till Momentous Tangibles vilket betyder betydelsefulla ting.