Frapp.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna.
OK
Kundtjänst      0418-40 30 40 

F.A.Q. - Vanliga frågor och svar!

  1. Hur beställer jag hos Frapp.se?
    Svar: Du lägger enklast din order via vår hemsida www.frapp.se. Här hittar du en "lathund" som beskriver hur man går tillväga (klicka här!). Om du hellre skulle vilja lägga din beställning via telefon så går det bra att göra det på telefonnummer 0418-403040, vardagar kl. 9.30-12.30.

  2. När kommer min beställning att levereras?
    Svar: Du hittar uppgifter om "normal" leveranstid på samtliga av våra produkter. Produkter som vi har i lager levereras normalt inom 1-3 dagar. Om du har beställt flera olika produkter, varav någon produkt har en längre leveranstid angiven, så kommer din försändelse att skickas så snart din order kan levereras komplett.

  3. Kan jag spåra min försändelse när den har skickats?
    Svar: Ja - när ditt paket har skickats kommer automatiskt ett mail till dig innehållande information om kollinummer. Med hjälp av detta kan du följa ditt paket på Postens hemsida. I undantagsfall, såsom större möbler eller väldigt små försändelser, är rutinerna dock annorlunda. Kontakta vår Kundtjänst om du behöver hjälp med spårning av ditt brev/paket. Kollinummer till din försändelse framgår inte när du loggar in under Mina sidor.

  4. Kan jag hämta mitt paket hos Frapp?
    Svar: Det går bra att hämta flertalet av de produkter vi saluför på vårt lager. Du väljer då "Avhämtning på Frapps lager" som "Fraktsätt" i vår kassa. Vi kontaktar dig när varan finns tillgänglig att hämta upp hos oss.

  5. Har ni fysiska butiker runt om i Sverige?
    Svar: Nej, men det går bra att hämta upp varor på vårt lager i Landskrona, se fråga 4.

  6. Hur går jag tillväga om jag ångrar mitt köp?
    Svar: Du har 90 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor, förutom rullgardiner i specialmått, från det att du mottagit varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). För att din retur/ditt byte ska gå så smidigt som möjligt skickar du försändelsen med PostNord till följande adress:
  7. Frapp AB
    Box 609
    261 26 Landskrona
    Lägg med en lapp i paketet med ditt namn, ordernummer samt huruvida du önskar utnyttja din ångerrätt eller om du vill byta vara till någon annan. Om du har några frågor i samband med din retur till oss så är du alltid välkommen att kontakta oss på mail info@frapp.se alt. på telefon 0418-403040 så hjälper vi dig gärna.

  8. När skickar ni min faktura?
    Svar: I de flesta fall skickas din faktura med i försändelsen från oss. Det händer dock att vi skickar fakturan separat i kuvert med Posten. Om du inte mottagit någon faktura från oss en vecka efter du mottagit din försändelse så rekommenderar vi dig att kontakta vår Kundtjänst.

  9. Hur gör jag när jag vill utnyttja mitt presentkort?
    Svar: Om du har ett presentkort som är köpt från och med den 9/2 2016 anger du din presentkortskod i kassan i samband med din betalning. Om ordervärdet överstiger presentkortsbeloppet betalar du mellanskillnaden med valfritt betalsätt i kassan. Om ordervärdet däremot understiger presentkortsbeloppet sparas mellanskillnaden så att du kan utnyttja den vid senare tillfälle inom ramen för presentkortets giltighetstid som vanligtvis är 1 år från det datum presentkortet köptes.
     
    Om du har ett presentkort som är köpt tidigare än den 9/2 2016 så kan du lämna din presentkod i meddelandefältet innan du slutför ditt köp, alternativt att du kontaktar oss på info@frapp.se så hjälper vi dig att administrera din order. Överstiger ordervärdet presentkortsbeloppet så ber vi dig att betala in mellanskillnaden till vårt Bankgirokonto 5669-4581, märk betalningen med ditt ordernummer som meddelande.

  10. Vad kan jag göra under "Mina Sidor"?
    Svar: Du kan logga in på "Mina Sidor" för att ändra lösenord, ändra kontaktuppgifter och se din orderhistorik. I dagsläget framgår inte under "Mina Sidor" vad status är för en nyligen lagd order. Kollinummer till försändelser går inte heller att hitta här - de skickas normalt sett till din angivna epostadress i samband med att ett eller flera kolli inlämnats till Posten.